تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد:

الیاس حضرتی کیست؟ | رئیس اطلاع‌رسانی دولت پزشکیان را بشناسید

بر اساس احکام جدید دولت چهاردهم، الیاس حضرتی، نماینده سابق مجلس و دبیرکل حزب اعتمادملی به عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی دولت منصوب شد.

الیاس حضرتی کیست؟ | رئیس اطلاع‌رسانی دولت پزشکیان را بشناسید

رویداد۲۴ |  با حکم حاجی میرزایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، الیاس حضرتی به سمت ریاست شورای اطلاع‌رسانی دولت منصوب شد.

حضرتی در حال حاضر مدیرمسئول روزنامه اعتماد و دبیرکل حزب اعتماد ملی است. او بعد از مهدی کروبی دبیرکلی این حزب را برعهده گرفت.

عضویت و فرماندهی سپاه گیلان

الیاس حضرتی متولد دوم مهرماه سال ۱۳۴۰ در روستای ایده‌لوی خلیفه از توابع هشترود آذربایجان شرقی است و در سال های نخست بعد از انقلاب سابقه عضویت در سپاه پاسداران را دارد. در خلال جنگ ایران و عراق از اعضای این نهاد بود و از ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۶ فرماندهی لشکر ۱۶ قدس را برعهده داشت. پس از مدتی فعالیت در دفتر عقیدتی سپاه پاسداران، به عنوان موسس سپاه گیلان به فرماندهی سپاه این منطقه رسید.

جوان ترین نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی

حضرتی نماینده ادوار سوم تا ششم مجلس شورای اسلامی بوده‌است. او در سال ۱۳۶۹ هنگام وقوع جنگ اول خلیج فارس و حمله نیروهای ائتلاف به عراق به عنوان نماینده در مجلس سوم خواستار بسیج تمام توان و برنامه کشور برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی از منطقه شد. حضرتی جوانترین فرد در طول تمامی ادوار مجلس شورای اسلامکی است که به نمایندگی مجلس رسیده است.

او در مجلس ششم خواستار حضور در انتخابات در حوزه تهران بود اما به دلیل زیاد بودن ثبت کنندگان اصلاح طلب نتوانست در لیست آنها قرار بگیرد اما با این حال وی به مجلس راه یافت.

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، الیاس حضرتی، در لیست سی نفرهٔ ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان: گام دوم در تهران حضور داشت و توانست با کسب ۱٬۲۹۶٬۵۸۰ رأی، در رتبهٔ پنجم تهران، وارد مجلس دهم شود.


بیشتر بخوانید:  مجید انصاری معاون حقوقی پزشکیان کیست؟


حضرتی که از اعضای فراکسیون امید در مجلس دهم بود، در روز یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ و در جریان جلسه استیضاح مسعود کرباسیان وزیر وقت اقتصاد، از این فراکسیون استعفا داد.[ وی علت استعفایش را «تصمیم بر صحبت کردن در موافقت با این استیضاح» عنوان کرد و گفت که امیدوار بوده اصلاح‌طلبان برای «هم‌نوایی و هم‌دردی با مردم» با استیضاح وزیر اقتصاد موافقت کنند؛ اما از آنجا که نظر اکثریت این نبود و او قصد داشته حتماً در موافقت با استیضاح صحبت کند، استعفا داده تا اقدامش خلاف کار تشکیلاتی نباشد.

او در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد که از طرف هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس رد صلاحیت شد. بر اساس گزارش اعتمادآنلاین، در نامه کتبی که به دست این نماینده مجلس رسیده، آمده است: به آگاهی میرساند که هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظر هیات اجرایی این مرکز حوزه انتخابیه دائر بر تایید صلاحیت را تایید نکرده و صلاحیت جنابعالی را به استناد ماده 28-بند1 قانون انتخابات رد کرده است.در تعریف ماده 28-بند1 آمده است: «اعتقاد و التزام عملی به اسلام».

الیاس حضرتی کیست؟ | رئیس اطلاع‌رسانی دولت پزشکیان را بشناسید

دبیر کلی حزب اعتمادملی

در اسفند سال ۱۳۹۹به دنبال رد صلاحیت مهدی کروبی برای تصدی دبیرکلی حزب اعتماد ملی به همراه سه نفر دیگر از اعضای این حزب و استعفای وی به همین دلیل، الیاس حضرتی به اتفاق آرای شورای مرکزی به عنوان دبیرکل حزب اعتماد ملی انتخاب شد.

پس از حصر مهدی کروبی، رسول منتجب نیا به عنوان قائم مقام او مسئولیت اداره حزب را بر عهده داشت. کروبی در تاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۶ و در پی بروز برخی اختلافات داخلی و چندین بار استعفای رسول منتجب نیا، نامه‌ای به حضرتی نوشت و از او خواست با همراهی یازده تن از اعضای شورای مرکزی مشکلات را حل کنند.

با این وجود پس از ایجاد اختلافات در حزب اعتماد ملی بر سر پذیرش استعفای مهدی کروبی ، سرانجام با جدا شدن رسول منتجب نیا و تعداد دیگر از اعضای حزب که مخالف استعفای کروبی بودند و تأسیس حزب جمهوریت ایران اسلامی، در نیمه اسفندماه ۱۳۹۹، شورای مرکزی حزب اعتماد ملی استعفای دبیرکل این حزب را پذیرفت و الیاس حضرتی را به عنوان جایگزین او انتخاب کردند

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان